Komunikat Rady Nadzorczej – posiedzenia z 13 i 20.10

Na ostatnich posiedzeniach dominowały trzy zagadnienia:

  • porządkowanie rejestru członków SM. Podjęto 25 uchwał wykreślających z rejestru lokatorów Wspólnoty Mieszkaniowej Piotrkowska 189A, 1 uchwałę wykreślającą lokatora Wspólnoty Mieszkaniowej Wigury 22 i 2 uchwały wykreślające właścicieli lokali użytkowych należących do Wspólnoty Sienkiewicza 59. Te działania będą kontynuowane, żeby w najbliższym Zebraniu Przedstawicieli, a potem Walnym Zebraniu nie mogły uczestniczyć osoby, które formalnie nie mają już ze SM nic wspólnego.
  • porządkowanie obowiązujących regulaminów i stawek eksploatacyjnych. Po raz kolejny dyskutowano nad Regulaminem rozliczania przychodów i kosztów… Po wprowadzeniu zgłoszonych poprawek tekst Regulaminu… został przesłany do zaopiniowania prawnikowi. Postanowiliśmy uchwałę o jego przyjęciu podjąć na najbliższym posiedzeniu. Uporządkowano natomiast stawki opłat miesięcznych za lokale użytkowe własnościowe. Podjęto 16 uchwał, które regulują te stawki w poszczególnych nieruchomościach. Zmiana stawek podyktowana jest koniecznością ich ujednolicenia, tj. ustalenia na takich samych zasadach udziału wszystkich właścicieli lokali użytkowych w partycypowaniu w kosztach eksploatacji i utrzymania nieruchomości, podobnie jak w przypadku lokali mieszkalnych. Nie mogliśmy dłużej tolerować uznaniowości w ustalaniu opłat za użytkowanie lokali użytkowych własnościowych, która spowodowała niczym nieuzasadnione różnice w obciążeniu właścicieli poszczególnych lokali kosztami ich użytkowania. Wysokość nowych stawek wynika z kosztów eksploatacyjnych wyliczonych dla poszczególnych bloków. Podniesiono natomiast wysokość ryczałtu, który będzie teraz pobierany zaliczkowo, za zużycie wody zimnej i ciepłej, co powinno w przyszłości skutkować zakładaniem wodomierzy przez właścicieli lokali. Ponadto wszystkie lokale, które mają dostęp do wind, obciążono kosztami ich utrzymania.
  • sprawy zgłoszone przez mieszkańców. Mirosław Michalski w imieniu lokatorów Wigury 15 zgłosił problem działek przewłaszczonych przez Spółkę DIM oraz służebności przejścia i przejazdu. Rada przygotowała wniosek do Syndyka w sprawie podjęcia działań w tej sprawie. Marek Pawłowski zgłosił w imieniu lokatorów Piotrkowskiej 235/241 wątpliwości co do planów syndyka odnośnie działek dzierżawionych przez mieszkańców z przeznaczeniem na parking. Zapytanie w tej sprawie zostało skierowane do syndyka.

Zebrani zapoznali się postanowieniem sędzi komisarza Agnieszki Bujnowicz-Tomaszewskiej w odpowiedzi na wniosek Zarządu i RN o ustalenie kosztów funkcjonowania organów upadłego. Sędzia komisarz ustalił koszty związane z bieżącym funkcjonowaniem RN na kwotę 300 zł miesięcznie oraz uchylił wcześniejsze postanowienia w sprawie przyznania diet za udział  w posiedzeniach RN (w odpowiedzi na uchwałę RN podjętą na pierwszym posiedzeniu w dniu 7 lipca). W związku z tym od 1 października nie tylko „nowi” członkowie RN, ale również „starzy” będą swą pracę na rzecz Spółdzielni wykonywali społecznie.

Niestety sędzia komisarz odmówiła przyznania pieniędzy na wynagrodzenie dla prawnika, który opracowałby nowy statut. Z przykrością stwierdzamy, że decyzja sędzi komisarza była efektem negatywnej oceny tego wniosku przez Syndyka (dokumenty poniżej). Postanowiono zamieścić ten dokument na stronie internetowej SM oraz odnieść się do decyzji sędzi komisarz w przesłanym do niej piśmie.

Prace nad nowym statutem będą jednak kontynuowane – Komisja Statutowa przygotowuje stosowny projekt.

 

Następne posiedzenie RN odbędzie się 27 października.

 ___Przewodniczący Rady Nadzorczej Dariusz Trocha
___Sekretarz Rady Nadzorczej Maria Grzybowska


UCHWAŁY PODJĘTE PODCZAS TEYCH POSIEDZEŃ:


załączniki:

 

POSTANOWIENIE SĘDZI KOMISARZ Z DN. 1.10.2015

sedzia001 sedzia002 sedzia003

 


OPINIA SYNDYKA W PRZEDMIOCIE USTALENIA KOSZTÓW:

syndyk001 syndyk002 syndyk003 syndyk004